Kategoria: Inne

Indywidualne Porady Prawne specjalistów

Masz problem z prawem handlowym? Opisz swój problem i zadaj pytania.
(zadanie pytania do niczego nie zobowiązuje)

W jaki sposób przekazać alkohol z likwidowanego sklepu do spółki z o.o.?

Autor: Tomasz Krupiński • Opublikowane: 2018-11-30

Przedsiębiorca prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą zamierza zamknąć prowadzony sklep. W jaki sposób może przekazać (sprzedać) alkohol, który posiada w swoim sklepie, innemu przedsiębiorcy, który swoją firmę prowadzi w formie spółki z o.o. Jeden i drugi przedsiębiorca posiadają koncesje na sprzedaż detaliczną alkoholu, a zakup alkoholu od sprzedawcy posiadającego wyłącznie koncesję na sprzedaż detaliczną alkoholu będzie niezgodny z art. 18.1 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. Wobec tego czy sprzedaż lub darowizna zorganizowanej części przedsiębiorstwa zawierającej również alkohol będzie stanowiła naruszenie tego przepisu? Chciałbym jeszcze dodać, że uzyskanie koncesji na sprzedaż hurtową lub skorzystanie z możliwości tzw. wyprzedaży nie wchodzi w grę. Czy wniesienie alkoholu poprzez aport do firmy kupującego będzie dobrym rozwiązaniem?

Tomasz Krupiński

»Wybrane opinie klientów

Dziękuje za udzieloną opinię. Moje wątpliwości zostały rozwiane. Szybkie odpowiedzi są olbrzymią zaletą Państwa Serwisu.
Mariusz, 57 lat, mgr inż.
Odpowiedź szybka i konkretna. Prawo nasze jest zawile napisane. Potrzebowałam potwierdzenia, że prawidłowo je odczytałam. Z czystym sumieniem poleciłabym ten sposób uzyskania informacji. Szybki, bez czekania na termin wizyty.
Teresa, emeryt - księgowa, 67 lat
Porada treściwa, konkretna, profesjonalna. 
Beata
Jestem zadowolona z waszej pomocy i na pewno będę polecać Was moim znajomym, którzy będą potrzebować porady prawnej.
Helka
Sprawa została pozytywnie rozpatrzona przez ZUS po załączeniu odp. od ePorady24
Artur, dr nauk chemicznych, 47 lat
 Bardzo szybka i kompleksowa odpowiedz na moje pytania. Doskonala komunikacja.
Anna, geodeta, 32 lata
Bardzo dziękuję jak zawsze jestem bardzo zadowolona i będę korzystać z Państwa usług w razie potrzeby,jesteście Państwo bardzo dobrym portalem i polecam go znajomym. Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję
Mariola
Panie Marku bardzo dziękuję za poradę. Sprawę kontynuuję w Szczecinie z uwagi, gdyż wymagana jest konsultacja na miejscu. 
Ryszard, nauczyciel, 66 lat
Trzy słowa - profesjonalizm, szybkość i przejrzystość!!!!!!!!
Cezary
Duża pomoc. Napisanie Wniosku do Sądu to nie prosta sprawa dla amatora, trochę się niepokoiłem, dzięki Panu Mecenasowi dałem radę. A co dalej czas pokaże. 
Jerzy, inżynier mechanik, 63 lata
Jestem bardzo zadowolona, szybka komunikacja, szczególne wytłumaczenie. 
Barbara, 65 lat
Ceny są podobne do usług prawników stacjonarnych, a tu jest plus, że mogę korespondować bez ograniczenia i nie muszę biegać do prawnika, bo coś chcę nowego przekazać lub zapytać w danej sprawie. Prawniczka, pani Wioletta, z którą korespondowałam wykazała dużą cierpliwość i zrozumienie tematu. Pozdrawiam.
Joanna
Szybka, rzetelna odpowiedź. Przekazana w zrozumiały sposób. Polecam:)))))
Magdalena, 37 lat, Historyk kultury
Witam Serdecznie! Team ePorady24 z całego mojego serca i z czystym sumieniem baaadzo POLECAM :)! Wszystkim tym w życiu których (tak jak u mnie) z dnia na dzień pojawily sie problemy prawne i którzy potrzebują błyskawicznej i wyczerpującej porady prawnej, także tym którzy tak jak ja mieszkają za granica i tak jak ja nie posiadają polskiego konta, ani polskiej waluty (bardzo pozytywny przelicznik walut!), wszystkim tym którzy zastanawiają się, czy ta firma jest aby wiarygodna (?) powiem: TAK - jak najbardziej :) - sama się o tym bardzo pozytywnie przekonałam. Tu znajdziecie gwarantowana: szybkość światła :), wyczerpujące odpowiedzi z różnych dziedzin prawa (także jeśli macie problemy z wypełnieniem formularzy - tez: nie ma problemu :) a przede wszystkim UCZCIWOSC!!!! Firmie ePorady24 bardzo serdecznie dziękuje i pozdrawiam! Bede Was wszystkim polecać :)! 
Agata, inż. projektowania terenów zieleni, 39 lat
Bardzo dziękuję za udzielenie porady prawnej. Z usługi korzystałam po raz pierwszy i nigdy nie myślałam, że można tak uczciwie podejść do problemu osoby, której się nie zna i nie ma z nią bezpośredniego kontaktu. Na moje pytania otrzymałam odpowiedzi wyczerpujące mimo, że mój problem nie zakończył się pozytywnie dla mnie.Dziękuję jeszcze raz i pozdrawiam
Bogusława
Bardzo fachowa obsługa. Otrzymałem wyczerpujące odpowiedzi na moje pytania. Bardzo przydatna jest opcja zadawania pytań dodatkowych - dzięki doprecyzowaniu pytań prawnik mógł doprecyzować swoje odpowiedzi, co finalnie rozwiązało mój problem. 
Łukasz, 33 lata
Szybka wycena i rzetelna odpowiedź . Jeśli ktoś nie ma czasu umawiać się z doradcami to szczerze polecam ten serwis, niedziela, godz 22 - otrzymuję szybkie odpowiedzi- BRAWO.
Dariusz, 33 lata
Uzyskałem konkretną odpowiedź na konkretne pytanie, bez owijania i niedopowiedzeń.
Grzegorz
Odpowiedź na postawione pytanie była kompleksowa, w odniesieniu do odpowiednich przepisów KC. Prawnik odpowiadał na kolejne pytania praktycznie w dniu kolejnym - udostępniając z własnej inicjatywy - wzory gotowych pism procesowych. Prawnik wskazał na alternatywne drogi dalszego postępowania, uwzględniając również instytucje mogące prowadzić sprawę w drodze postępowania administracyjnego, najkorzystniejszej z punktu widzenia konsumenta. Przedstawiona analiza poza krokami procesowymi wskazywała na szanse i zagrożenia związane z dochodzeniem odszkodowania przy sporach transgranicznych, gdzie tak naprawdę siedziba usługodawcy ( linia lotnicza ) leży w rajach podatkowych nie podlegających polskiej jurysdykcji. 
Arkadiusz
Po raz Małgorzata 3 skorzystała z porady! Tak samo jak za dwoma poprzednimi razami otrzymałam odpowiedź jasną i klarowną. 
Małgorzata, zarządca nieruchomości, 71 lat
Bardzo dziękuje za wyczerpującą opinię i odpowiedź. Bardzo zadowolony jestem z Państwa usługi. Bardzo dziękuję.
Michał, 68 lat, rzeczoznawca majątkowy
Profesjonalna i rzetelna pomoc prawna uzyskana w krótkim czasie za pośrednictwem Internetu. Bardzo dziękuję za udzielenie pomocy w zgłoszonej sprawie.
Paulina
Bardzo przyzwoity serwis. Szybki, profesjonalny i w dostepnej cenie. Moge polecic bez zadnych zastrzezen.
Hanna
Bardzo konkretne szczegółowe odpowiedzi na każde pytania i ogólne i dodatkowe. Jestem bardzo zadowolona. Cena też uważam uczciwa. 
Gabriela
Eporady24 to - fachowcy z górnej półki, posiadający umiejętność , w oparciu o posiadaną rzetelną wiedzę , prowadzenia pytającego krok po kroku przez zawiłości prawa , udzielający w pełni wyczerpujących informacji w temacie - ekspresowa opcja odpowiedzi -możliwość zadawania pytań dodatkowych, celem zaspokojenia swoich zawirowań myślowych.
Anna, biolog, 63 lata
Opinia przydatna. Upewniłam się, że mam rację.
Renata
Bardzo dziękuję za szybkie i w pełni profesjonalne załatwienie mojej zagmatwanej sprawy. Po wcześniejszych nie najlepszych doświadczeniach z prawnikami, ePorady24, to był strzał w dziesiątkę. Polecam ePorady24 wszystkim potrzebującym porad prawnych. Profesjonalizm, dobra cena, terminowość, możliwość zadawania dodatkowych pytań to jest to czego oczekuje klient. Szczególnie dziękuję Panu Mecenasowi Michałowi Soćko za zajęcie się moją sprawą i sporządzenie pisma procesowego. W miarę potrzeb będę wracać. 
 
Krystyna, były pracownik biurowy, 66 lat
Moja opinia o współpracy z Porady prawne - ePorady24.pl: ? jasny, czytelny sposób wyjaśniania kwestii prawnych, dostosowany do wiedzy odbiorcy ? wiedza w zakresie prowadzonej sprawy bardzo rozległa, wykraczająca poza podstawowe kwestie prawne ? bieżący, stały kontakt mejlowy, ? zaangażowanie na bardzo wysokim poziomie, pilnowanie terminów, dokumentów. Wyczerpująca opinia z przytoczeniem przepisów prawa, przekazana w sposób zrozumiały dla przeciętnego Kowalskiego - super szybko, znacznie taniej -aniżeli u prawnika w kancelarii prawnej obok. 
Grażyna, księgowa, 61 lat
Jestem mocno zobowiązany za merytoryczne ustosunkowanie się do moich zadawanych pytań , a poradę prawną oceniam wysoko za co serdecznie dziękuję.
Stefan
Wyczerpująca odpowiedź. Przytoczono stosowne paragrafy, całość dała mi jasny pogląd na całą sprawę.
Janina, 60 lat, mgr filologii polskiej

Wniesienie alkoholu poprzez aport do firmy kupującego nie będzie dobrym rozwiązaniem, gdyż nadal będziemy mieli do czynienia ze sprzedażą (zbyciem).

Interesuje Cię ten temat i chcesz wiedzieć więcej? kliknij tutaj >>

Interesuje Cię ten temat i chcesz wiedzieć więcej? kliknij tutaj >>

Proponowany przez Pana sposób to de facto zmiana podmiotu i przejście zezwolenia pierwotnie udzielonego innemu podmiotowi na inny podmiot wskutek przekształceń własnościowych.

Należy wskazać, że w dniu 9 listopada 2002 r. weszła w życie nowelizacja ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (dalej „ustawa”), która m.in. wprowadziła w miejsce przesłanki zmiany przedsiębiorcy przesłankę w postaci zmiany składu osobowego spółki cywilnej. Zatem ograniczono przesłankę stwierdzenia wygaśnięcia zezwolenia (zarówno na obrót hurtowy, jak i na sprzedaż detaliczną napojów alkoholowych) do przypadku zmiany wspólników w spółce cywilnej.

W tym miejscu należy zwrócić uwagę na przepis art. 18 ust. 7 pkt 6 ustawy (w przypadku obrotu hurtowego napojami alkoholowymi – art. 94 pkt 7 ustawy), który stanowi, iż warunkiem prowadzenia sprzedaży napojów alkoholowych do spożycia w miejscu lub poza miejscem sprzedaży jest wykonywanie działalności gospodarczej w zakresie objętym zezwoleniem tylko przez przedsiębiorcę w nim oznaczonego i wyłącznie w miejscu wymienionym w zezwoleniu.

Z tego przepisu wyraźnie wynika, że ważność zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia na miejscu lub poza miejscem sprzedaży zależy od współistnienia dwóch podstawowych elementów:

  • konkretnego podmiotu prowadzącego sprzedaż napojów alkoholowych i
  • funkcjonowania punktu tej sprzedaży w miejscu określonym w zezwoleniu.

Innymi słowy, mamy do czynienia z ograniczeniem podmiotowo-przedmiotowym (w przypadku zezwolenia na obrót hurtowy napojami alkoholowymi ograniczenie to ma charakter wyłącznie podmiotowy).

Podmiotowy charakter zezwolenia wskazuje na to, że jest to decyzja, z której korzystanie jest prawem osobistym przedsiębiorcy, a zatem niedopuszczalne jest przeniesienie tego prawa na inny podmiot np. w drodze dziedziczenia czy umowy.

Jak wskazał Naczelny Sąd Administracyjny (NSA) w wyroku z dnia 20 lutego 2007 r. (sygn. akt II OSK 350/06 (LEX nr 344615) – zezwolenie jest decyzją administracyjną, aktem publicznoprawnym, jego przedmiotem jest udzielenie uprawnień publicznoprawnych, regulowanych przepisami prawa publicznego, ukierunkowanymi na ochronę interesu publicznego. To ochrona interesu publicznego (w tym m.in. ochrona zdrowia, życia, bezpieczeństwa, porządku publicznego) tkwi u podstaw zasady nieprzenoszalności uprawnień wynikających z koncesji, zezwoleń i licencji.

Ogólnej zasady nieprzenoszalności na gruncie prawa publicznego uprawnień wynikających z koncesji, zezwoleń i licencji nie podważa przepis art. 55 zn. 2 Kodeksu cywilnego (K.c.), który – wprowadzając zasadę, iż czynność prawna mająca za przedmiot przedsiębiorstwo obejmuje wszystko, co wchodzi w skład przedsiębiorstwa – zastrzega, że nie ma ona zastosowania, gdy co innego wynika z treści tej czynności prawnej albo z przepisów szczególnych.

Przedstawiona przez Pana sytuacja dotyczy kwestii przekształcenia przedsiębiorcy lub jego przeniesienia, przy czym zauważyć należy, że w niniejszej sprawie nie zostało wykazane stosownym dokumentem wniesienie przedsiębiorstwa należącego do przedsiębiorcy.

Organ rejestrowy zapewne zakwestionuje zadeklarowany aport do spółki z o.o. w postaci zezwolenia na sprzedaż alkoholu lub tego alkoholu. Zatem trudno mówić o jakimkolwiek następstwie prawnym.

Zakładając, że przekształcenie przedsiębiorcy zostałoby skutecznie wykazane, należy wskazać na przepis art. 18 ust. 7 pkt 6 ustawy (analogicznie art. 94 pkt 8 ustawy), zgodnie z którym – warunkiem prowadzenia sprzedaży napojów alkoholowych do spożycia w miejscu lub poza miejscem sprzedaży jest zgłaszanie organowi zezwalającemu zmian stanu faktycznego i prawnego, w stosunku do danych zawartych w zezwoleniu, w terminie 14 dni od dnia powstania zmiany.

Moim zdaniem, proponowany przez Pana sposób (wniesienie jako aport, zbycie hurtowe na rzecz innego podmiotu na podstawie zezwolenia na sprzedaż detaliczną) zostanie uznany za sprzeczny z art. 18 ustawy i skutkować będzie wygaśnięciem zezwolenia.

Dopiero wtedy, jak Pan słusznie wskazywał, na Pana wniosek, wójt, burmistrz lub prezydent miasta może wydać zezwolenie z określeniem terminu na wyprzedaż posiadanych, zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych. Termin ten nie może być dłuższy niż 6 miesięcy od dnia wygaśnięcia zezwolenia za określoną opłatą.

Zbywca wprawdzie straciłby zezwolenie, ale nabywca swoje zezwolenie mógłby zachować. Kwestia tylko, czy w razie aportu sąd rejestrowy nie sprzeciwiłby się zarejestrowaniu takiego aportu w spółce z o.o. (mógłby ją potraktować jako niezgodną z prawem sprzedaż hurtową).

Sprzedaż czy darowizna zorganizowanej części przedsiębiorstwa do spółki z o.o. (oba podmioty posiadają zezwolenie na sprzedaż detaliczną) może być niezgodna z art. 18 ustawy, bowiem w tym przypadku rozmiar transakcji może świadczyć o tym, że mamy do czynienia ze sprzedażą hurtową lub ominięciem przepisów dotyczących sprzedaży hurtowej.

Jedynie w wypadku zezwolenia na sprzedaż hurtową zgodna z prawem jest sprzedaż napojów alkoholowych, wymienionych w zezwoleniu, wyłącznie przedsiębiorcom posiadającym zezwolenie na obrót hurtowy tymi napojami lub zezwolenie na sprzedaż detaliczną napojów alkoholowych. A contrario podmiot zbywający ma zgodę na zbycie konsumentom (podmiotom nieprowadzący działalności związanej ze sprzedażą alkoholu).

Oczywiście można się bronić tym, że darowizna to nie sprzedaż. Z pewnością jednak będziemy mieli do czynienia z sytuacją zmiany podmiotowej i utraty zezwolenia przez likwidowany podmiot.

Moim zdaniem, nabycie koncesji na hurtową sprzedaż alkoholu to jedyny sposób na zgodność transakcji z ustawą, a dotyczy to oczywiście spółki zbywającej, gdyż spółka z o.o. nabywać od takich podmiotów alkohol może. Wynika to z tego, że sklepy mające koncesję na detaliczny handel alkoholem mogą go kupować tylko od podmiotów mających koncesję na handel hurtowy.

Jeżeli chcesz wiedzieć więcej na ten temat – kliknij tutaj >>

Jeżeli chcesz wiedzieć więcej na ten temat – kliknij tutaj >>

Prezentowana opinia prawnika nie zawiera odpowiedzi na dodatkowe pytania klienta i dlatego może nie wyczerpywać w pełni omawianego zagadnienia. Często dopiero dzięki dodatkowym pytaniom i odpowiedziom można uzyskać kompletną poradę prawną. Podkreślamy, że w naszym serwisie można zadawać dodatkowe pytania bez ograniczeń czasowych i ilościowych.


Indywidualne Porady Prawne specjalistów

Masz problem z prawem handlowym? Opisz swój problem i zadaj pytania.
(zadanie pytania do niczego nie zobowiązuje)

Podobne materiały

Ustawa kominowa - zamiast umowy o pracę kontrakt managerski

Czy w związku z nową ustawą kominową z 9 czerwca 2016 r. o zasadach kształtowania wynagrodzeń osób kierujących spółkami obligatoryjne jest przejście na kontrakt managerski, czy można pozostać na umowę o pracę? Posiadam umowę o prace na czas nieokreślony od 2008 r., 100% udziału w tej spółce ma urząd miasta i gminy. Powołanie na prezesa zarządu wygasa w tym roku na walnym zgromadzeniu, a od rady nadzorczej otrzymałem propozycję rozwiązania dotychczasowej umowy za porozumieniem stron i przejścia na kontrakt managerski. Czy w przypadku przejścia na kontrakt na zasadzie porozumienia stron należy mi się odprawa albo odszkodowanie?

Czy można podjąć uchwałę o odwołaniu prezesa bez udzielenia absolutorium?

Prezes zarządu chce przejść na emeryturę od października. Nadzwyczajne zgromadzenie wspólników w tej sprawie zostało zwołane na 10.09. Co z uchwałą w sprawie udzielenia absolutorium? Czy jest konieczna? Czy wspólnicy mogą udzielić absolutorium z datą przyszłą? Czy można podjąć uchwałę o odwołaniu bez udzielenia absolutorium? Co wtedy z absolutorium? Czy absolutorium i tak trzeba będzie udzielić przy zwyczajnym zgromadzeniu za cały rok finansowy 2016?

Darowizna akcji spółki

Jestem właścicielem pakietu akcji spółki pracowniczej. Notarialnie dokonałem darowizny tych akcji córce, która jest prawnym spadkobiercą. Spółka poinformowała mnie, że darowizna jest nieważna, ponieważ musi na to wyrazić zgodę walne zgromadzenie akcjonariuszy. Czy statut spółki może mi zabronić dokonania tej darowizny i czy słowo „zbycie” obejmuje również darowiznę? Wydaje mi się, że jeżeli zachoruję i umrę, to córka automatycznie zostaje spadkobiercą moich akcji i automatycznie zostaje akcjonariuszem bez zgody walnego. Proszę o wyjaśnieni.

Dzień połączenia spółek według Kodeksu spółek handlowych

Planujemy połączenie w trybie łączenia się spółek przez przejęcie zgodnie z art. 492 § 1 pkt 1 K.s.h. z uwzględnieniem procedury uproszczonej połączenia uregulowanej w art. 516 § 6 K.s.h. oraz bez podwyższania kapitału zakładowego spółki przejmującej – zgodnie z art. 515 § 1 K.s.h., poprzez przeniesienie na spółę przejmującą całego majątku spółki przejmowanej. Znam całą procedurę przejścia, natomiast pytanie dotyczy dnia połączenia. Proszę o wyjaśnienie, co w praktyce oznacza zapis: „Za dzień połączenia spółek należy uznać dzień, w którym nastąpił wpis o połączeniu w sądzie rejestrowym”. Czy oznacza to, że dzień wpisu, np. 01.09.2018 r., jest pierwszym dniem działania już połączonych spółek, czy oznacza to, że jest to ostatni dzień działania obu spółek rozdzielnie, a pierwszym dniem działania w formie połączonej jest dzień kolejny, czyli 02.09.2018?

Płatny serwis internetowy dla klientów z całego świata, aspekty podatkowe

Planuję otworzyć jednoosobową działalność gospodarczą z zakresu 63.12.Z. Ma być to strona lub wiele stron internetowych z płatnym dostępem do ich treści. Treść ma być tłumaczona na wiele języków i dostępna globalnie tylko dla klientów indywidualnych. Płatność ze strony klienta dokonywana byłaby tylko i wyłącznie za pomocą płatności elektronicznych typu PayPal. Na takim koncie płatniczym znajdowałaby się cała historia sprzedaży usługi dostępu do płatnej treści witryny. Także z poziomu płatności elektronicznych dokonywane byłyby zwroty pieniędzy klientowi w przypadku reklamacji. Płatności dokonywane byłyby w walutach USD, EUR i PLN. Czy będę musiał od razu zostać płatnikiem VAT i stosować rozliczenie ogólne?

Chciałbym także korzystać z usług portali internetowych, na których znajdują się oferty freelancerów. Będą to tylko usługi o charakterze elektronicznym, jak wykonanie logo, modułu programu, części strony itp. Może też być użyta usługa wirtualnych asystentów z zagranicy lub z Polski. Jak rozlicza się takie „zatrudnienie”? Na portalach tego typu można przeczytać, że usługobiorca nie rozlicza freelancera, ponieważ robi to portal. Freelancer dla usługobiorcy staje się niezależnym wykonawcą, a nie pracownikiem.

Chciałbym dowiedzieć się, jaki byłby optymalny wariant dla rejestracji firmy oraz jak prowadzić tego typu rozliczenia. Obawiam się rozliczania z urzędami skarbowymi krajów moich potencjalnych klientów, ale skoro wielu ludzi na świecie sprzedaje globalnie swoje usługi, to chyba nie trzeba tego robić.

Umowa pomiędzy firmami a naprawa zgłoszonych usterek

Doszło do transakcji pomiędzy moją firmą a firmą wykonawcy, którą była firma stolarska. W ramach umowy zakupiłam meble kuchenne, które zostały dostarczone i zamontowane rok temu. Niestety nie dawno zauważyłam, że są odpryski i pęknięcia, w związku z tym przed 2 miesiącami złożyłam sprzedawcy reklamację w formie mailowej wraz ze zdjęciami. Po tygodniu odpowiedział, że w tej sprawie skontaktuje się ze mną oddelegowany człowiek, ale nikt się nie pojawił, a sprzedawca przestał odpisywać na maile. Jakie kroki mogę podjąć? Czy mogę zlecić naprawę wad innej firmie i obciążyć sprzedawcę? Czy też lepiej odstąpić od umowy?

Dystrybucja polskich produktów w Irlandii

Mieszkam w Irlandii i chciałbym rozpocząć współpracę z polską firmy. Dokładnie chodzi o dystrybucję ich produktów w Irlandii. Jaki sposób współpracy byłby najlepszy?

Ile czasu i jakie dokumenty muszą być archiwizowane w stowarzyszeniu?

Jestem likwidatorem stowarzyszenia. Po naszej kilkuletniej działalności zebrało się trochę dokumentów finansowych i sprawozdań z działalności stowarzyszenia. Co mówią przepisy na temat archiwizacji dokumentacji? Ile czasu i jakie dokumenty muszą być archiwizowane w stowarzyszeniu?



Zapytaj prawnika

Zadanie pytania do niczego nie zobowiązuje!
Wycenę wyślemy do 1 godziny
Szukamy ambitnego prawnika » wizytówka Zadaj pytanie »

{* .script("js/zaczekaj.js") *}