Kategoria: Działalność gospodarcza

Indywidualne Porady Prawne specjalistów

Masz problem z działalnością gospodarczą? Opisz swój problem i zadaj pytania.
(zadanie pytania do niczego nie zobowiązuje)

Obawa o umowy najmu po zmianie nazwy firmy

Eliza Rumowska • Opublikowane: 2016-03-23

Od 5 lat prowadzę sklep spożywczy, od 1 stycznia roku chcę zmienić tylko nazwę firmy. Nadal będę prowadzić 1-osobową działalność gospodarczą. Zmienia się tylko nazwa. W związku z tym, że dzierżawię lokal w drodze przetargu od gminy oraz mam zezwolenie na sprzedaż alkoholu, czy nie będę miała żadnych problemów, jak poinformuję wyżej wymienione urzędy o zmianie nazwy? Czy umowy nie zostaną cofnięte?

Eliza Rumowska

»Wybrane opinie klientów

Bardzo dokładnie omówione przedstawione zagadnienie, nie zostało pominięte żadne moje pytanie, argumentacja poparta przepisami prawnymi. Jedynie wydaje mi się, że cena była dosyć wysoka (300zł), ale może to wynikało z faktu, że na tle przedstawionego problemu miałam kilka pytań. Na początku się wahałam gdy dowiedziałam się ile będzie mnie kosztować porada, ale po jej przeczytaniu jakoś ją przełknęłam, gdyż odpowiedź była bardzo wyczerpująca i konkretna.
Katarzyna
Ok. Polecam w przyszłości gdy będę miał wątpliwości z pewnością skorzystam z porad.
Bartosz, 31 lat, geodeta
Rezygnuję , że swojego adwokata , który ma wąski zakres swoich usług , tutaj mam kompleksową pomoc w zakresie prawa . Zdecydowanie polecam!!!
Marcin, 46 lat
Rzeczowo i na temat. Polecam. Skożystam w przyszlosci.
Marek
Terminowo prosto merytorycznie czuję że to odpowiedź na MOJE pytanie a nie \"gotowiec\"
Małgorzata, 56 lat, Menedżer

Sama zmiany nazwy podmiotu gospodarczego nie pociąga co do zasady za sobą takich konsekwencji, których się Pani obawia. Jednakże aby nie narazić się na ewentualne perturbacje i ewentualne nieprzyjemności – planowany proces zmiany nazwy proszę przeprowadzić w następujący sposób:

  1. Skierować zapytanie do UG (zarówno jako dzierżawcy, jak i organu koncesyjnego), czy zmiana nazwy sklepu z X na Y nie stanowi naruszenia zasad koncesji i umowy.
  2. Po otrzymaniu pisemnej odpowiedzi – podejmie Pani dalsze czynności (zmiana w EDG)
  3. Po zmianie – formalnie raz jeszcze powiadomi Pani gminę i jej dokonaniu.

Mimo że ustawa o swobodzie dzielności gospodarczej nie nakłada w tym zakresie żadnych obostrzeń ani warunków, to jednak zawsze należy podchodzić do takich zmian (mając koncesje, umowy itp.) w sposób ostrożny, bowiem z samych umów, warunków koncesji lub nawet z warunków przetargu mogło wynikać nałożenie w tym zakresie obowiązku uzyskania zgody od podmiotu wydającego koncesję lub ogłaszającego przetarg.

Dlatego doradzam sposób postępowania jak w powyższym, co uchroni Panią od skutków, których się Pani obawia.

Jeżeli chcesz wiedzieć więcej na ten temat – kliknij tutaj >>

Jeżeli chcesz wiedzieć więcej na ten temat – kliknij tutaj >>


Indywidualne Porady Prawne specjalistów

Masz problem z działalnością gospodarczą? Opisz swój problem i zadaj pytania.
(zadanie pytania do niczego nie zobowiązuje)
Porad przez Internet udzielają
prawnicy z dużym doświadczeniem:
Prawnicy
wizytówka Zadaj pytanie »
{* .script("js/zaczekaj.js") *}